AKTUALNOŚCI jezderkusie!

 

ZGRABNA, WYSPORTOWANA SYLWETKA? OWSZEM TAK! 38% POLAKÓW AKTYWNIE ĆWICZY W SALACH TRENINGOWYCH (INDOOR)

38% Polaków (w wieku 20-65 lat, posiadających stałe dochody) ćwiczy w siłowni i/lub chodzi na zajęcia fitness. I to regularnie! Aż 81 % twierdzi, że aktywnie spędza czas w salach treningowych minimum raz w tygodniu. Wyniki badania sondażowego na próbie 1304 kobiet i mężczyzn znajdują się w zakładce raporty/sondaże

Rośnie optymizm wśród architektów – wyniki cyklicznego sondażu nastrojów architektów 2017

Z najnowszego raportu BCMM wynika, że nastroje architektów nieznacznie polepszyły się w porównaniu do 2016 roku – odsetek respondentów oceniających bardzo dobrze lub raczej dobrze sytuację rynkową biura architektonicznego wzrósł z 46% do 49% obecnie. Raport jest dostępny w zakładce raporty / sondaże

POSTAWY ARCHITEKTÓW WOBEC TECHNOLOGII BIM

Technologia BIM (ang. Building Information Modeling) szybko wkracza do pracowni architektonicznych, również w Polsce. O to jak wielu architektów stosuje BIM, jakie są ich postawy wobec tej technologii, zapytaliśmy w cyklicznym badaniu architektów „Omnibud-Architekci”. Raport jest dostępny na naszej stronie w zakładce „Raporty branżowe – branża budowlana” kliknij

JAK POLACY CHCĄ SPĘDZAĆ CZAS NA EMERYTURZE - WYNIKI SONDAŻU

Na początku marca br. zapytaliśmy aktywnych zawodowo Polaków w wieku 45-65 lat o ich plany co do spędzania wolnego czasu na emeryturze, a także o to czy respondenci czują się już odpowiednio zabezpieczeni finansowo na ten okres życia. W wynikach sondażu najbardziej zaskoczyło nas spore zróżnicowanie odpowiedzi ze względu na płeć – czyżby perspektywa wspólnego spędzania wolnego czasu na emeryturze nie była zbyt pewna? Wyniki sondażu są dostępne w zakładce raporty / sondaże.

NARCIARZE 2017 - DOSTĘPNY NOWY RAPORT!

Opublikowaliśmy coroczny raport „Rynek odzieży i sprzętu narciarskiego 2017”, w którym znajdują się szczegółowe informacje dotyczące 8 kategorii asortymentowych : kurtki, spodnie, bielizna termoaktywna, narty, buty narciarskie, kaski, gogle i kije narciarskie. Raport prezentuje również profil polskiego narciarza. Szczegóły na temat raportu znajdują się w zakładce raporty branżowe – branża sportowa.

DEKARZE 2017 - DOSTĘPNY NOWY RAPORT!

Opublikowaliśmy coroczny raport z badań firm dekarskich, w którym przedstawiamy m.in. ocenę sytuacji rynkowej i prognozy dekarzy na najbliższy rok. W raporcie znajdują się również szczegółowe informacje dotyczące 7 kategorii asortymentowych : blachodachówek, dachówek ceramicznych i cementowych, gontów/dachówek bitumicznych, okien dachowych, wełny mineralnej, orynnowania PVC i rynien stalowych.
Szczegóły na temat raportu „BCMM Omnibud Dekarze 2017” znajdują się w zakładce raporty branżowe – branża budowlana.

Jak czytać oferty badawcze?

Agencje badań marketingowych, przedstawiając ofertę badawczą, posługują się skrótami nie zawsze znanymi potencjalnym klientom. Poniżej kilka często stosowanych wskaźników, skrótów i pojęć istotnie wypływających na koszt badania:

  • LOI (length of interview) – długość trwania wywiadu, oferta zwykle określa ile minut będzie trwał wywiad (np. telefoniczny, bezpośredni, pogłębiony).
  • OE (open ended questions) – im więcej pytań otwartych, tym realizacja wywiadu jest droższa.
  • IR (incidence rate) – nazywany też popularnie wskaźnikiem dotarcia, mówiący o tym jaki jest odsetek osób o danej charakterystyce w całej populacji, a co za tym idzie, jak trudno będzie dotrzeć do tej grupy aby pozyskać od niej informacje. Przykładowo chcemy zbadać osoby, które jeżdżą na nartach, załóżmy, że w Polsce stanowią one 20% mieszkańców naszego kraju. Wskaźnik IR wynosi zatem 20%, co oznacza, że do badań będzie „wpadał” co piąty Polak. Musimy zatem wykonać na przykład minimum 5000 telefonów, żeby pozyskać próbę analityczną 1000 jeżdżących na nartach. Oczywiście im wskaźnik mniejszy tym badania droższe.
  • RR (response rate) – to wskaźnik zwrotności odpowiedzi, inaczej nazywany wskaźnikiem realizacji próby, zwykle określa jaki odsetek badanej populacji zgodził się wziąć udział w badaniu. Przykładowo wysłaliśmy 1000 linków z ankietami do osób noszących okulary, otrzymaliśmy 180 ankiet, czyli RR wyniósł 18%. Im wyższy tym lepiej.

Karnawałowe plany Polaków!

Jesteśmy w najgorętszym, imprezowym okresie w roku – karnawale! Ale czy Polacy faktycznie planują wziąć udział w zabawach? Jak wynika z naszych badań 38% Polaków skorzysta z uroków karnawałowego szaleństwa. 37% planuje domówkę w gronie przyjaciół i znajomych, 35% wybiera się na imprezę w klubie, lub dyskotece, a 30% weźmie udział w balu organizowanym w hotelu, bądź restauracji. Więcej informacji w zakładce sondaże

PRZEŚWIETLILIŚMY ARCHITEKTÓW - DOSTĘPNY NOWY RAPORT!

Czy wiesz, że 1 stycznia 2017 r. wchodzi w życie kolejny wymóg obniżenia wartości współczynników przenikania ciepła dla przegród budowlanych. Co o zaostrzeniu wartości współczynników przenikania ciepła sądzą architekci?
Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że większość architektów (57%) je popiera, ponadto, im większa firma architektoniczna, tym wyższa aprobata do wprowadzanych zmian.
Jesteś ciekawy jakie kanały komunikacji, tytuły prasy architektonicznej i branżowej, a może jaką aktywność sportową preferują architekci? Więcej informacji o badaniu „Komunikacja z architektami 2016” znajdziesz w raportach budowlanych.

Rowerzyści pod lupą BCMM - dostępny nowy raport!

Czy wiesz, że 14% badanych najczęściej dojeżdża do pracy lub szkoły na rowerze?
W październiku zrealizowaliśmy obszerne badanie polskich rowerzystów dotyczące ich zachowań na rynku rowerów, odzieży i kasków rowerowych oraz aktywności sportowych.
Możesz już zamówić cały raport: „Rowerzyści – zachowania nabywcze i aktywność sportowa 2016”. Szczegóły w zakładce raporty branżowe – branża sportowa.